Magento Community – verdens mest brugte gratis eCommerce platform

Hver dag sætter mere en 240,000 forhandlere over hele verden deres lid til Magentos eCommerce platform til at sælge deres produkter og servicere millioner af online købere. Mange har valgt at gøre brug af Magentos Community Edition – en gratis eCommerce og CMS platform med mange funktioner, der er bygget på frit tilgængelig teknologi. Det leverer de værktøjer og den kontrol over udseende, indhold og funktionalitet som mindre online virksomheder har brug for til at køre deres online website og store, og det er samtidigt et oplagt valg for de forhandlere som besidder en smule teknisk snilde og som derfor gerne selv vil udforske Magento platformens fleksibilitet.

Magento Community Edition benytter sig af fordelene ved Open Source teknologien og kan derved tilbyde forhandlere en platform der er nem at bruge og hurtigt kan sættes i gang.

Magentos Community Edition gør det muligt for forhandlere at downloade de nyeste versioner og leverandører af core code gratis, samt tilføje moduler og funktioner ved brug af enten developers eller ved at installere udvidelser fra Magento Connect.

Da der ikke skal investeres i nogen bevilling ved brugen af Magentos Community Edition kan det virke fristende at vælge denne udgave, men der er flere overvejelser man bør gøre sig og anbefalinger man bør tage stilling til når man skal tage valget mellem Magento Community og Magento Enterprise Edition. Se hvilke nedenfor:

Ydeevne

Magento Community Edition er kendt for nogle gange at have problemer med ydeevnen og for ikke at kunne følge med med Magentos Full Page Cache og forbedringerne af ydeevnen. Det kræver at forhandlere bruger mere tid og flere ressourcer på at sikre at eCommerce platformen er indstillet til at præstere på et rimeligt niveau. Vi anbefaler derfor at gennemse størrelsen på dit katalog, besøgsantal og antallet af transaktioner før du beslutter om Magento Community Edition er den rigtige platform for dig.

Funktioner

Magento Community Edition tilbyder ikke forhandlere alle de funktioner som følger med Magentos Enterprise Edition. Vi anbefaler derfor at du vurderer hvilke krav du har til dine funktioner og sammenligner dem med de funktioner der er tilgængelige på Magento Community Edition platformen.

SCALEABLE UPGRADE PATH

Vaimo har gjort sig erfaringer indenfor udførelsen af eCommerce løsninger siden 2008, både på Magento Community og Magento Enterprise Edition platformene. Til brugere af Community har vi skabt en nem og ligetil vej til at opgradere til Magento Enterprise, i tilfælde af at deres virksomhed vokser og der er behov for støre funktionalitet og fleksibilitet til at kunne udvide yderligere. Du kan se og sammenligne nogle af vores kunders sites der arbejder med henholdsvis Magento Community og Magento Enterprise platforme her.

Da Magento Community Edition og Magento Enterprise Edition er to separate platforme, kræver det en ny installation og supplerende arbejde at opgradere til Magento Enterprise.

Forhandlere er derfor nødt til at bruge tid og ressourcer på at opgradere når virksomheden vokser. Selvom dette kun kan kategoriseres som et luksusproblem, så bør man stadig tage stilling til dette når man beslutter sig hvor hvilken platform man vil starte med. Forhandlere som foretrækker omfattende support fra produktsælgeren, har oftest et mere vidtspændende funktionsset og alternative funktioner til forøgelsen af ydeevne og bør derfor overveje Magento Enterprise Edition frem for Magento Community.

SUPPORT

Magento Community Edition modtager ikke support fra selve Magento. Konsekvensen er, at forhandlere skal bruge tid og ressourcer på selv at løse eventuelle problemer. Vi anbefaler derfor at forhandlere samarbejder med enten en erfaren Magento Solution Partner som os selv, eller at ansætte ekspert developers med stor erfaring og som besidder en del teknisk snilde til internt at løse eventuelle problemer med platformen.

Vi anbefaler typisk ikke Magento Community Edition til forhandlere som har brug for at styre deres eCommerce platform i et miljø hvor succes er en nødvendighed (24/7) samtidigt med at vi ikke anbefaler at arbejde med platformen uden backup og support fra en erfaren Solution Provider.