Mont Blanc
"Mont Blanc valgte e-handelseksperterne, Vaimo, som deres implementeringspartner som følge af Vaimos omfattende industrierfaring og deres tilgang til at kunne forstå målene for en virksomhed, der står over at skulle igangsætte et stort e-handelsprojekt. Vaimo har været meget professionelle i deres tilgang og har gjort en stor indsats for at forstå vores mål. "

Thomas Nilsson

IT Manager hos Mont Blanc

Besøg Mont Blanc

Udfordringen

Da Mont Blanc er en producent, solgte de traditionelt set deres produkter via detailpartnere. Dens tilstedeværelse på internettet tjente udelukkende til at levere oplysninger om virksomheden. Men ved udgangen af ​​2011 indledte Mont Blanc en ny strategi, som omfattede en opgradering og modernisering af deres e-handelsside, så man kunne; sprede kendskabet til produktsortimentet og brandet, lettere finde metoder, der bevirkede, at kunderne valgte de rigtige produkter og købte dem fra de nærmeste forhandlere samt forberede lanceringen af ​​e-handel.

Løsningen

Mont Blanc produkter er tekniske og betragtes ofte, som vanskelige at købe online. Mont Blanc ønskede at gøre produktsortimentet lettilgængeligt i en let-at-finde metode til både forhandlere og potentielle kunder. Vaimo hjalp Mont Blanc med at skabe en brugeroplevelse, der gør det nemt for besøgende at matche produkterne og at filtrere endnu mere i forhold til de specifikke behov. Hjemmesiden giver kunden mulighed for at finde den nærmeste forhandler og at sende en anmodning om forslag, som omfatter alle produkterne, der er udvalgt af online kunder.

Funktioner

  • Multi-site og multi-sprog
  • Ansøgningsguide/find produkter, der matcher bilen
  • Multi Option Filter
  • Krydssalg på kategoriside
  • Tilpasset mersalg på indkøbskurv
  • Find nærmeste forhandler
  • Send indkøbskurv som tilbud til forhandleren
  • B2B-portal for forhandlere
  • Dedikeret produktsupport-sektion
Download PDF for den fulde case beskrivelse