VAIMO træder ind i Japan og styrker dermed sit asiatiske fodaftryk


Vaimo, en top global Magento e-handelsudbyder, fortsætter sin verdensomspændende ekspansion og etablerer sig nu også i Japan. Det nye kontor i Tokyo er et resultat af et strategisk partnerskab med transcosmos, en af Asiens største e-handelsvirksomheder, som blev underskrevet i september 2015. Personalet på kontoret i Tokyo vil bestå af nyansatte af Vaimo samt medarbejdere overført fra transcosmos.

Vaimos indtræden på det japanske marked er en del af virksomhedens strategi om at blive verdens førende udbyder af e-handelsløsninger baseret på Magento-platformen. Japan har et veludbygget e-handelsmarked. 3/4 af befolkningen handler online og 89% af disse har foretaget et køb fra en mobilenhed. Japan eksporterer også en betydelig mængde produkter, primært til USA og Kina. I 2015 beløb det totale salg via e-handel i Japan sig til 104.7 milliarder US dollars. Markedet havde en stabil vækst på 14.6% for B2C og 5% for B2B segmentet i 2014, ifølge Japanese Ministry of Economy, Trade and Industry.

“Vi ser en stor efterspørgsel fra både B2C og B2B forhandlere i Japan efter skalerbare e-handelsplatforme som Magento. Vores fremtidige planer, udover Japan, er at vokse yderligere og udvide til endnu flere markeder. Vores expansion i Asien begyndte i 2015 med vores partnerskab med transcosmos og åbningen af vores kontor i Dubai. Tokyo kontoret tager os et skridt videre på denne rejse”, siger Brendan Peo, COO hos Vaimo.

transcosmos specialister har tidligere besøgt Vaimos hovedkontor i Stockholm, Sverige for at få uddannelse og vidensdeling om Magento. Udover nyansættelser vil Tokyo kontoret også blive supporteret af transcosmos pan-asiatiske og internationale ressourcer samt Vaimos netværk på deres 12 kontorer rundt om i verden.

“Vi har set at Vaimos Magento-udbud er stærkt og betroet oversøisk, og vi mener, at det vil være en stor fordel overfor vores konkurrenter, og derfor ønsker vi at bruge Vaimos Magento ekspertise til at levere kvalitets e-handelsløsninger til japanske virksomheder,” siger Yuichiro Kubo, General Manager ved transcosmos inc.

“Vaimos indtræden på det japanske marked er en stor anerkendelse af den utrolige succes og vækst som vi har set fra dem og også igennem deres mange Magento partnere”, udtaler Art Boyd, Head of Worldwide Channel Sales ved Magento Commerce.

"Det afspejler den voksende interesse i Magento i Japan, og vi er glade for at arbejde sammen med Vaimo og transcosmos og levere den bedste fleksibilitet og skalerbarhed som Magento er kendt for hos flere mærker, forhandlere og mærkevareproducenter på tværs af Asien”, konkluderer Boyd.


KONTAKT INFORMATIONER

Vaimo 

Brendan Peo, COO

Tlf.: +372 55519060

Email: brendan.peo@vaimo.com


OM VAIMO

Vaimo hjælper virksomheder i hele verden med at opnå succes gennem e-handel på en Magento platform. Vaimo er en af de førende udbydere af Magento-løsninger og har leveret specialtilpassede e-handelsløsninger til mere end 400 mærker og forhandlere. Vi sætter en ære i at være certificerede Magento-eksperter og i at udbyde full-service e-handelsløsninger som vores kunder kan stole på. Vi har et in-house team på 200+ specialister med kontorer i Sverige, England, Finland, Norge, Danmark, Sydafrika, Estland, UAE og Ukraine. I 2015 blev Vaimo belønnet af Magento med prisen EMEA Ecommerce Partner of the Year award og i 2016 med EMEA Omni-Channel Partner of the Year award. Virksomheder over hele verden vælger Vaimo for best practice e-handel.


OM TRANSCOSMOS INC.

transcosmos startede op i 1966. Siden har vi kombineret stærke medarbejderressourcer og up-to-date teknologisk indsigt for derved at forbedre vores kunders konkurrenceevne og give dem overlegne og værdifulde services. transcosmos tilbyder i øjeblikket services inden for omkostningsreduktion (Kundeservice, HR/Finans/Salg, Order Management/SCM, System udvikling/Management etc.) og salgsudvikling (Big Data analyse, Internet annoncering, Website, Construction/Management, Smartphone/SNS udnyttelse, Telemarketing etc.). transcosmos udøver fortsat operation excellence ved at levere disse services gennem vores 159 lokationer i 28 lande med fokus i Asien. Derudover ønsker transcosmos, med sin udvidelse af e-handel på verdensplan, at udbyde en omfattende global one-stop e-handelsservice og dermed give vores kunders fremragende produkter og services til forbrugere i 45 lande. transcosmos mål er at være vores kunders ‘Global BPO Partner’ og give dem BPO services med høj kvalitet på globalt plan.