Case study

BAUHAUS

BAUHAUS skaber med Vaimo en Omnichannel løsning der både favner B2B og B2C kunder online såvel som i de fysiske varehuse.

Udfordring

Før samarbejdet med Vaimo havde BAUHAUS Danmark et statisk site der kun indeholdt kædens reklamer og aviser. Det gamle site var besværligt at administrere, og tilpasning af kundeoplevelsen var ikke en mulighed. BAUHAUS ønskede at være i stand til at præsentere, og gøre deres store sortiment tilgængeligt online. For BAUHAUS var det en nødvendighed med en ny digital og responsiv løsning for at kunne kommunikere med kunderne på både desktop, mobile og tablet – da fysiske flyers o.lign. ofte ikke længere fangede kunderne.

 

Løsning

Vaimo udviklede et fuldt responsivt site med brugervenligt design, hurtig navigation, og nemt bestillingsforløb. Kunder kan nemt betale via deres smartphone uden at skulle bruge deres kreditkort ved at bruge den integrerede betalingsportal. Vaimo implementerede også Vaimo Content Management System, så BAUHAUS’ personalet nemt og ubesværet kan opsætte nyt indhold på sitet. Med det nye site har BAUHAUS været i stand til at udvide deres kundegrundlag udover de lokale kunder til de fysiske butikker.

%

Vækst i omsætning

Besøgende om dagen i sæson

Varehuse

%

Besøgende fra en mobil enhed

“Vaimo har bygget et site der forbinder vores butikskunder med vores online tilstedeværelse. Hvor vores produktsortiment ender i butikken, fortsætter det online, og det forbinder os virkelig til vores købere.”

Klaus Hedegaard
IT Chef, BAUHAUS Denmark

Fremhævede funktioner

Click & Collect

Kunderejsen understøttes hele vejen fra varehuset til online og omvendt. Som kunde kan du bestille dine varer online, og vil via SMS og e-mail få notifikation når din ordre er klar til afhentning. Lagerintegration mellem varehuse og shoppen sikrer at kunderne kun kan vælge varer som er på lager.

Book en medarbejder

Kunderne kan planlægge deres BAUHAUS besøg fra sofaen, og sikre møde med en rådgiver uden ventetid. Alle afdelingerne i varehusene kan selv administrere sin egen kalender via udviklet in-store interface for administration af bookede aftaler.

BAUHAUS Proffservice – Sammenhængende B2B

Som Proff Service erhvervskunde kan du gennem BAUHAUS.DK handle til dine egne priser, og styre dine byggeprojekter med selvstændige leveringsadresser. Det gør det nemt hurtigt at bestille manglende materialer, til de rigtige priser, leveret til den rigtige adresse.

Funktioner

• Click & Collect

• Vaimo Content Management System

• In-store løsning

• Book en medarbejder (tidsbestilling)

• B2B konto og checkout

• Avanceret checkout

• Personalisering og udvidede kampagnemuligheder

• Avanceret prisstruktur med pris pr enhed

• Mobil betaling

Vil du høre mere?

Ring til os på 70 277 333 eller udfyld formularen, og du hører fra os indenfor kort tid.

København

Vesterbrogade 10, 2
1620 København
T: +45 70 277 333
M: info@vaimo.dk

Kolding

Bramdrupskovvej 20C
6000 Kolding
T: +45 70 277 333
M: info@vaimo.dk

Vaimo - Core of Commerce

Vaimo er en strategisk partner og full-service leverandør indenfor e-handel og omni-channel retail. Vi hjælper virksomheder verden over med at øge omsætningen, minimere omkostninger og vinde markedsandele gennem sammenhængene digitale løsninger på tværs af B2C og B2B. Vaimo er en ledende Magento partner, med mere end 300 medarbejdere i 11 lande.